Der 1000 Pip Climber System EA handelt nicht – es werden keine Trades eröffnet

English - The 1000 Pip Climber System EA does not trade - no trades are opened.

The 1000 Pip Climber System EA does not trade – no trades are opened. #

The most common reason is that the broker used (depending on the account type) has 2 charts for a currency pair. Both charts are identical and the EA can also be inserted into both charts, but only one chart can be traded with an EA.
Please then change the chart and run the EA on this.


Some brokers with the respective suffix:

  • Pepperstone – Suffix .r – EURUSD.r
  • IG Markets – Suffix .FX – EURUSD.FX
  • IC Markets EU – Suffix .a – EURUSD.a

Please check

1. whether your broker requires a special chart for an Expert Advisor. Please ask the broker about this.

2. whether the currency pairs with the suffix are visible and tradable. You can find out how to check this here.

3. be able to open the Expert Advisor in a chart with extension.

4. enter the extensions in the “Assets” field in the settings.

5. if you have already opened the signal charts with the normal assets, please close them.

6. if necessary, click on “Open all charts” so that the EA opens the new signal charts.

7. whether the extended charts are visible in the dashboard.

Here you will find our setting files. Please copy this into the folder “…\MQL4\Presets”:

1000PipClimberSystemEA_default.set

1000PipClimberSystemEA_ICMarkets_default.set

1000PipClimberSystemEA_Pepperstone_default.set

Otherwise, it is best to send us a few screenshots of the Expert Advisor including the settings.
In addition, it is very helpful to obtain information from the Terminal from the „Expert“ and „Journal“ tabs.

Here you will also find error messages from the EA and the MT4. An error analysis can usually be made from these.
Please send the screenshots and a description of the error to our e-mail address info@forexdax.de.

Deutsch - Der 1000 Pip Climber System EA handelt nicht – es werden keine Trades eröffnet

Der 1000 Pip Climber System EA handelt nicht – es werden keine Trades eröffnet #

Der häufigste Grund ist, dass es bei dem verwendeten Broker (je nach Kontotyp) 2 Charts für ein Währungspaar gibt. Beide Charts sind identisch und es kann auch der EA in beide Charts eingefügt werden, jedoch ist nur ein Chart mit einem EA handelbar.
Bitte dann den Chart wechseln und den EA hierauf laufen lassen.


Einige Broker mit den jeweiligem Suffix:

  • Pepperstone – Suffix .r – EURUSD.r
  • IG Markets – Suffix .FX – EURUSD.FX
  • IC Markets EU – Suffix .a – EURUSD.a

Bitte prüfen Sie…

1. ob Ihr Broker für einen Expert Advisor einen speziellen Chart verlangt. Hierzu bitte beim Broker nachfragen.

2. ob die Währungspaare mit dem Suffix sichtbar und handelbar sind. Wie Sie das prüfen können, finden Sie hier.

3. den Expert Advisor in einen Chart mit Erweiterung öffnen können.

4. in den Einstellungen im Feld „Assets“ die Erweiterungen eintragen.

5. sollten Sie bereits die Signal Charts mit den normalen Assets geöffnet haben, diese bitte schließen.

6. ggf. klicken Sie bitte auf „Open all charts“, damit der EA die neuen Signal Charts öffnet.

7. ob die erweiterten Charts im Dashboard sichtbar sind.

Hier finden Sie unsere Einstellungen als sog. SET Datei. Diese bitte in den Ordner “…\MQL4\Presets” kopieren:

1000PipClimberSystemEA_default.set

1000PipClimberSystemEA_ICMarkets_default.set

1000PipClimberSystemEA_Pepperstone_default.set

Andernfalls schicken Sie uns am besten ein paar Screenshots von dem Expert Advisor inkl. der Einstellungen.
Zusätzlich ist es noch sehr Hilfreich, aus dem Terminal aus den Reitern „Expert“ und „Journal“ Informationen zu erhalten.

Hier stehen auch Fehlermeldungen es EA und der MT4. Daraus lässt sich meist eine Fehleranalyse stellen.
Die Screenshots und einer Fehlerbeschreibung schicken Sie dann bitte an unsere Mail-Adresse info@forexdax.de

de_DEDeutsch